sobota, 22 grudnia 2018

Pokrzywa


Każdy z nas zna te najmniej przyjemne właściwości pokrzywy, czyli popularne poparzenie, które zresztą samo w sobie może mieć nawet pozytywny wpływ na nasze zdrowie, w przypadku np. problemów reumatycznych stawów. Udowodniono również, że włoski parzące pokrzywy zawierają substancje przeciwzapalne i antybiotyczne, które przyśpieszają proces gojenia się ran.

Jednak dzisiaj chciałbym się skupić na właściwościach pokrzywy wynikających z jej regularnego spożywania, a lista tych właściwości jest wg mnie imponująca:
  • oczyszcza organizm ze złogów kwasu moczowego,
  • poprawia pracę wątroby, dzięki czemu odtruwa organizm i wzmacnia żołądek,
  • zmniejsza nadmierną potliwość,
  • ma działanie przeciwbiegunkowe, przeciwinfekcyjne, przeciwanemiczne, przeciwkrwotoczne,
  • poprawia przemianę materii,
  • zwiększa produkcję czerwonych krwinek oraz hemoglobiny,
  • środek wspomagający w leczeniu anemii, ogólnego osłabienia,
  • zmniejsza objawy alergii, obniża poziom cholesterolu, łagodzi ból.

Pokrzywa zawiera ponadto mnóstwo witamin, makro- i mikroelementów, takich jak: magnez, fosfor, wapń, siarkę, żelazo, potas, jod, krzem, sód, witaminy A, K, B2, C, związki aminowe i garbnikowe, sole mineralne, chlorofil, serotoninę, histaminę.

Najprościej spożywać pokrzywę w formie naparu z suszonej pokrzywy. Taki napar - pozostawiony przez kwadrans pod przykryciem - obniża dodatkowo nasz poziom stresu.
Samą pokrzywą się jednak niestety nie najemy, ponieważ cała szklanka suszonych pokrzyw to zaledwie 2 kcal. Jeśli jednak połączymy taką pokrzywę np. z orkiszem i paroma innymi składnikami, to mogą nam wyjść całkiem smaczne kotleciki z orkiszu z pokrzywą


0 komentarzy

Publikowanie komentarza